Prijava

Vaša prijava

U Galeriji Galženica panel na temu obiteljske fotografije iz perspektive suvremenih umjetničkih praksi i kulturno-antropološke perspektive

[]

U petak, 25. lipnja, s početkom u 18:30 sati, u Galeriji Galženica (Trg Stjepana Radića 5, Velika Gorica), kao nastavak popratnih programa samostalne fotografske izložbe Denisa Butorca ”15 do 19”, održat će se panel na temu obiteljske fotografije iz perspektive suvremenih umjetničkih praksi i kulturno-antropološke perspektive.

Predavači su Melanija Belaj, znanstvena suradnica na Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu te fotografi Glorija Lizde i Denis Butorac. Moderatorica i voditeljica programa je povjesničarka umjetnosti Antonia Vodanović.

Program predavanja

18:30 Melanija Belaj, ”Obiteljska fotografija iz kulturno-antropološke perspektive”

Zašto se fotografiramo? Zašto se fotografiramo u okrilju obitelji? Od kuda proizlaze želja i namjera arhiviranja vlastite obiteljske povijesti, osobnog života? Kako fotografija utječe na kreiranje naših sjećanja, stvaranja uspomena na vlastitu prošlost?  Kako se prema fotografiji nastaloj u obitelji odnosimo? Zašto je čuvamo ili bacamo? Koju poruku nose sjećanja unutar okvira fotografske snimke pohranjene u običnom ili virtualnom obiteljskom albumu? Na ova ili slična pitanja predavačica će pokušati dati odgovore na temelju provedenog etnografskog istraživanja obiteljske fotografije i spoznaja iz područja vizualne antropologije. Osim toga, osvrnut će se na mogućnost interpretacije obiteljske fotografije u predstavljačkoj perspektivi kakvu predlaže teoretičar Erving Goffman i kako je analizira vizualni antropolog Richard Chalfen.

19:00 Glorija Lizde i Denis Butorac, ”Suvremena obiteljska fotografija”

Fotografkinju Gloriju Lizde i fotografa Denisa Butorca, umjetničke prakse povezuju temama identiteta, odrastanja i obitelji. Na vlastitim i primjerima drugih relevantnih autora govorit će o pristupima i primjenama obiteljske fotografije u suvremenom kontekstu.

Povijest obiteljske fotografije seže gotovo od vremena izuma fotografije. Prije masovne dostupnosti fotoaparata, obiteljske fotografije nastajale su u profesionalnim fotografskim studijima kako bi se poput svečanog čina ovjekovječile posebne prigode. Pojavom Kodakovih fotoaparata 1888. g. fotografija je pronašla svoje mjesto u gotovo svakom kućanstvu. Članovi obitelji međusobno se dokumentiraju u svakodnevnom, neformalnom okružju, a predmetom fotografije postaje gotovo sve; od obiteljskih okupljanja, putovanja i odlazaka na plažu do kućnih ljubimaca i automobila. Slažući fotografije u albume poput kustosa, kuriramo i konstruiramo sliku o vlastitoj obitelji, no u tom procesu često izostavljamo trenutke kojih se ne želimo sjećati, koji prikazuju drugu stranu obiteljskog života. Sljedeće generacije gledat će samo djelomičnu sliku i istinu o životu jedne obitelji jer ono što nije fotografirano često se čini kao da nije nikada ni postojalo.

20:00 rasprava / pitanja iz publike

Biografije predavača

Melanija Belaj znanstvena je suradnica u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu. Autorica je znanstvenih monografija Vino, rakija, a može i limončelo: etnografija obiteljske proizvodnje i konzumacije alkoholnih pića (2018) i Obiteljske fotografije: kulturnoantropološka perspektiva (2020) te znanstvenih i stručnih radova iz područja etnologije i kulturne antropologije prehrane. Suurednica je zbornika Turist kao gost: prilozi kulinarskom turizmu (2009). Njezini znanstvenoistraživački interesi kreću se u okviru etnologije svakodnevice i vizualne antropologije, a dosad su uglavnom obuhvaćali teme kao što su obiteljska fotografija, kultura pijenja, tradicijsko vinogradarstvo, mediteranska prehrana, suvremeni tijekovi razvoja turizma, rodna i simbolička uloga hrane i pića u kulturnom kontekstu.

Glorija Lizde rođena je 1991. u Splitu. Završila je preddiplomski studij Filma i videa pri Umjetničkoj akademiji u Splitu te diplomski studij Fotografije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. U svom fotografskom radu bavi se temama obitelji, sjećanja i identiteta. Ostvarila je sedam samostalnih izložbi (Galerija PM, Salon Galić, Galerija f8 itd.) te sudjelovala na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu od kojih izdvaja Photo Athens, Being/Seeing (QUAD Gallery, UK), Parallel Intersection Lisboa, Država u krevetu (Galerija umjetnina Split), Nova imena (ULUPUH), ISPIT 2015 (Galerija SC) te Rovinj Photodays 2016 (Muzej za umjetnost i obrt Zagreb). Sudjelovala je na brojnim radionicama i projektima, članica je Hrvatske udruge likovnih umjetnika te dobitnica Dekaničine nagrade za rad na seriji fotografija F20.5.

Denis Butorac rođen je 1992. Diplomirao je na Katedri za Fotografiju pri Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Osim Dekanove i dviju Rektorovih nagrada, dobitnik je novčane potpore i nagrade Marina Viculin koja se dodjeljuje kao priznanje za rad umjetnika s izvanrednim postignućima u području hrvatske fotografije. U rujnu 2018. godine predstavio se prvom samostalnom izložbom Homesick, u sklopu 10. izdanja međunarodnog festivala fotografije Organ Vida. Izlagao je na nekoliko samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu.

Objava U Galeriji Galženica panel na temu obiteljske fotografije iz perspektive suvremenih umjetničkih praksi i kulturno-antropološke perspektive pojavila se prvi puta na Kronike Velike Gorice.


Objava rezultata natječaja

Sastanak LAG-ova s područja Zagrebačke županije